Vom avea de dezvoltat o clasa virtuala avand 2 actori implicati in sistem: student si profesor.
Un scenariu generic al sesiunii student este urmatorul:
• Acces la pagina principala a clasei virtuale
• Autentificarea (login) a studentului
• Acces la unul dintre cursurile la care este inscris studentul
• Vizualizarea uneia dintre sectiunile cursului (Prezentare generala, Anunturi, Continut, Teme, Portofoliu, Membri curs)
• Trimiterea unei teme
• Terminarea sesiunii
Un scenariu generic al sesiunii profesor este urmatorul:
• Acces la pagina principala a clasei virtuale
• Autentificarea (login) a profesorului
• Acces la unul dintre cursurile pe care le preda profesorul
• Vizualizarea uneia dintre sectiunile cursului (Prezentare generala, Anunturi, Continut,Teme)
• Editarea sectiunii dorite
sau:
• Vizualizarea temelor trimise de studenti (in sectiunea Catalog)
• Introducerea de note si observatii
• Terminarea sesiunii
Pagina de acces este o pagina comuna pentru profesor si studenti si va oferi functionalitatea de autentificare. In urma autentificarii, utilizatorii vor fi directionati catre pagini diferite, in functie de rolul acestora (profesor sau student).
Pagina principala pentru profesor va contine o pagina de index si o pagina de informatii. Din pagina de index vor fi accesibile urmatoarele functionalitati:
Lista de cursuri predate
Profilul profesorului
Terminarea sesiunii de lucru (logout)
La intrarea in clasa virtuala este afisata lista de cursuri pe care le preda profesorul si optiunea de creare a unui curs nou.
Pagina principala pentru un curs va contine: o pagina de index si o pagina de informatii. Din pagina de index vor fi accesibile urmatoarele functionalitati:
Prezentare generala curs
Anunturi
Continut curs (capitole)
Teme
Catalog
Studenti inscrisi la curs
Lista de cursuri predate
Profilul utilizatorului
Terminarea sesiunii de lucru (logout)
(ultimele trei functionalitati pot fi grupate intr-o pagina de index separata).
La intrarea intr-un curs este afisat in pagina de informatii ultimul anunt postat. Pagina principala pentru studenti este asemanatoare cu cea pentru profesori, singura diferenta fiind faptul ca la intrare se afiseaza lista de cursuri la care este inscris studentul si optiunea de inscriere la un curs nou. De asemenea, pagina principala a unui curs este asemantoare cu cea pentru profesori, diferenta fiind inlocuirea functionalitatii "Catalog" cu "Portofoliu".
Exemple de functionalitati:
• Modul pentru inregistrarea unui utilizator.
• Modulul de control al accesului. Acesta va realiza autentificarea unui utilizator pe baza de nume si parola. Operatia de logout.
• Actualizarea datelor personale ale unui utilizator (adresa, email, descriere). Schimbarea parolei. Inscrierea unui student la un curs. (Se considera ca un student se poate inscrie la oricare din cursurile disponibile in clasa sa virtuala).
• Editarea continutului sectiunilor: Prezentare generala (text), Anunturi (titlu, text, data crearii), Continut (pentru fiecare capitol intereseaza: titlu, text, fisier atasat), Teme (titlu, enunt, pondere, data crearii, data limita) (sesiune profesor)
• Vizualizarea studentilor inscrisi la curs (sub forma unei liste cu nume, prenume, email si link catre o pagina cu descriere + poza) (sesiune profesor)
• Vizualizarea sectiunilor de Prezentare generala a cursului, Anunturi si Continut curs (sesiune student) (aceasta se va realiza prin simpla eliminare a functionalitatilor de editare din paginile dedicate profesorilor, avand in vedere faptul ca studentii au doar drept de citire, nu si de scriere in aceste sectiuni)
• Modul pentru gestiunea Temelor. Acesta trebuie sa permita:
o vizualizarea temelor (enunt; data limita; status – netrimisa, trimisa, citita, notata; data trimiterii).
o trimiterea rezolvarii unei teme (text si/sau fisier atasat)
Obs. Initial o tema este marcata ca "netrimisa". In momentul in care studentul trimite tema, aceasta isi schimba starea in "trimisa". In momentul in care profesorul o marcheaza drept "citita", aceasta isi schimba starea in mod corespunzator. In momentul in care profesorul introduce o nota, starea temei respective devine "notata". Un student poate retrimite o tema ori de cate ori doreste, pana la data limita, cu conditia ca aceasta sa nu fie marcata drept "citita" sau "notata".
(sesiune student)
• Modul pentru gestionarea Catalogului. Acesta trebuie sa permita: o vizualizarea notelor obtinute la fiecare tema de studentii inscrisi la curs precum si nota finala;
o vizualizarea temei fiecarui student in parte (status – netrimisa, trimisa, citita, notata; nota; observatii; data trimiterii; rezolvarea).
o editarea notei si a observatiilor asociate
o marcarea unei teme ca "citita"
(sesiune profesor)
• Modulul Portofoliu, care trebuie sa permita vizualizarea notei si a observatiilor asociate fiecarei teme. (sesiune student)
http://software.ucv.ro/~epopescu/teaching/WAD/Specificatii%20clasa%20virtuala.pdf
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu